CONTACT RAPID
0377.101.406
0Item(s)

Nu aveti nici un produs in cosul de cumparaturi

Product was successfully added to your shopping cart.
Finalizeaza comanda Continua cumparaturile

Pericolul montarii anvelopelor cu uzuri diferite

Cand cumperi doar doua anvelope:

Cel mai bine este sa inlocuiesti toate cele patru anvelope ale masinii in acelasi timp. Avand acelasi design al benzii de rulare si aceeasi adancime a canelurilor, permite o  tractiune si o manevrare echilibrata.

Totusi, daca alegeti sa inlocuiti doar doua dintre anvelope, acestea vor fi montate pe axa spate a masinii, iar celelalte doua, mai putin uzate, pe axa fata. Acest lucru reduce posibilitatea pierderii controlului masinii atunci cand anvelopele acvaplaneaza pe suprafetele umede.  

Acvaplanarea se produce atunci cand conduceti pe ploaie sau pe suprafete acoperite de apa. Daca apa nu poate fi aruncata de sub amprenta anvelopei, poate sa ridice banda de rulare pana in momentul in care pierde contactul cu solul. Anvelopele cu o adancime redusa a benzii de rulare vor acvaplana chiar si pe suprafete foarte putin adanci de apa si la o viteza mult mai mica de cat cele cu profil adanc al caii de rulare.

 

 

Este o diferenta esentiala intre care dintre axe acvaplaneaza mai intai.

Acvaplanarea anvelopelor de pe axa fata va duce la subvirare, lucru care face ca masina sa continue sa mearga pe directia inainte. Cei mai multi soferi actioneaza din instinct si iau piciorul de pe acceleratie pentru a incetini si a ajuta anvelopele sa recastige aderenta. 

Acvaplanarea anvelopelor de pe axa spate duce la supravirare, lucru care reduce stabilitatea masinii. Daca se intampla acest lucru, ridicarea piciorului de pe acceleratie va reduce si mai mult stabilitatea masinii, cauzand, cel mai probabil, un derapaj lateral, balans sau chiar rotirea acesteia.

Astfel, e mult mai usor pentru soferi sa controleze subvirarea; in timp ce incercarea neutralizarii supravirarii este mult mai dificila. E mai bine sa sacrifici putina aderenta de pe axa fata decat de pe cea de pe spate.